Emajõe Keeltekooli pakutavad kursused on väga paindlikud ning arvestavad just õppijate soovide ja vajadustega.

Kui soovid õppida kontaktõppes, siis oled oodatud meie keeleklassidesse Tartus, Peetri 26a.
Kui soovid aga õppida veelgi mugavamalt – veebi teel, siis kõik meie kursused toimuvad ka Zoomis.

Emajõe Keeltekoolis on võimalik õppida ka kombineeritud õppe vormis. Õpilasel on võimalus vaheldumisi käia kontaktõppes kohapeal- Tartus Peetri 26A asuvas klassiruumis või osaleda reaalajas toimuvas veebitunnis koos õpetajaga.

Meie kool on ka Töötukassa koolituskaardi ametlik partner. 

Õppekavarühm: Keeleõpe

Kursuse kogumaht:

60 akadeemilist tundi (kontakttunde 46 ak/h ja iseseisev töö 14 ak/h) 

Hind: 690 eurot

90 akadeemilist tundi (kontakttunde 60 ak/h ja iseseisev töö 30 ak/h) 

Hind: 900 eurot

180 akadeemilist tundi (kontakttunde 120 ak/h ja iseseisev töö 60 ak/h)

Hind: 1800 eurot 

Inglise keel A1-A2 kursusel läbitakse järgmised teemad:

Tutvumine.
Tervitused, kõneetikett, tutvumine, tutvustamine, lihtsam enesekohane informatsioon. Tähestik, inglise keele hääldus .
Rahvused, keeled.
Haridus, elukutse, töö, õpingud.
Vaba aeg, harrastused ja meelelahutus
Söök ja jook.
Info meie ümber
Ilm ja loodus. Aastajad
Reisimine, transport, puhkus
Kodu ja olme
Kehaosad. Enesetunne ja kaebused. Arsti vastuvõtule registreerimine. Riietusesemed.
Minu päev ja aeg
Päeva kirjeldus. Tegevused. Ajamõisted ja kokkulepped.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:
saab aru selgest kõnest igapäevastel ja talle olulistel teemadel;
oskab vestelda talle tuttavatel ja isiklikku huvi pakkuvatel teemadel, kasutades lihtsat ja enamlevinud sõnavara;
kasutab vesteldes levinumaid käibefraase ja viisakusväljendeid;
oskab kirjutada ennast otseselt puudutavast (töö, perekond jmt), koostada lihtsamaid tekste ning täita isikuandmeid nõudvaid dokumente.

Õppemeetodid:
Rollimängud, lugemis- kuulamis- ja tõlkeharjutused, grupi- ja paaristöö.

Iseseisva töö kirjeldus:
Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine

Õppematerjalid:
John and Liz Soars New Headway Elementary Oxford University Press

Keeleõppe alustamise tingimuseks on soov omandada vastavat keeletaset. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel ning koolitusfirmasisese testiga selgitatakse välja õppija vastavus antud tasemel õppimiseks (v.a algtase).

Õppekeskkonna kirjeldus: vaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument:
Tunnistus väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud- õppija on läbinud vähemalt 80% õppekavast ja sooritanud lõputesti. Lõputest hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.
Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud, lõputesti ei sooritatud, kuid õppija läbis vähemalt 50% ettenähtud õppekavast. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitust läbi viivad õpetajad omavad õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele inglise keele õpetamise kogemust.


Õppekavarühm:
Keeleõpe

Kursuse kogumaht:

60 akadeemilist tundi (kontakttunde 46 ak/h ja iseseisev töö 14 ak/h) 

Hind:
690 eurot

90 akadeemilist tundi (kontakttunde 60ak/h ja iseseisev töö 30 ak/h) 

Hind: 900 eurot

180 akadeemilist tundi (kontakttunde 120 ak/h ja iseseisev töö 60 ak/h)

Hind: 1800 eurot 

Inglise keel A2-B1 kursusel läbitakse järgmised teemad:
Mina ja minu perekond, sõbrad
Minu elukoht, tee juhatamine
Päevakava tutvustamine
Viisakusväljendid
Ilmafraasid
Söögid ja joogid
Korter ja mööbel
Haigeks jäämine
Töö ja vaba aeg; tööpäeva kirjeldamine, tegevused tööl
Töökoha tutvustamine ning kirjeldamine
Ametialaste kirjade koostamine ning vastamine
Viisakas pöördumine suuliselt kui ka kirjalikult
Teenindusvaldkonna keel
Esemete ja teenuste kirjeldamine
Reisiteenuste broneerimine/ostmine (komandeering)
Linna tutvustamine
Tööintervjuul osalemine
Tööst ja tulevikuplaanidest rääkimine
Tööriistad ja nende kasutamine

Õpiväljundid:
A2-B1 kursuse lõpetanu oskab liitlausetega lausetega kirjeldada end, töökohta ning elukohta;
mõistab lihtsamaid tekste (nt reisimisel) ning oskab küsida juhiseid; oskab koostada lihtsamaid ametialaseid tekste ning vastata juba kirjadele tuttaval teemal.

Õppemeetodid:
Kursus viiakse läbi minigrupis. Kõnelemisoskust aitavad edasi arendada erinevad rollimängud (nt tööintervjuu, ettevõtte tutvustamine) kui ka erinevad sõnamängud. Video vaatamine ja analüüsimine, grupi- ja paaristöö.

Iseseisva töö kirjeldus: Kirjalik ja suuline ettevalmistus vastavalt tunni sisule.

Õppematerjalid:
“New Headway Elementary ja Pre-Intermediate”, fourth edition; John and Liz Soars; Oxford University Press 2005.

Keeleõppe alustamise tingimuseks on soov omandada vastavat keeletaset. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel ning koolitusfirmasisese testiga selgitatakse välja õppija vastavus antud tasemel õppimiseks (v.a algtase).

Õppekeskkonna kirjeldus: vaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument:
Tunnistus väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud- õppija on läbinud vähemalt 80% õppekavast ja sooritanud lõputesti. Lõputest hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.
Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud, lõputesti ei sooritatud, kuid õppija läbis vähemalt 50% ettenähtud õppekavast. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitust läbi viivad õpetajad omavad õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele inglise keele õpetamise kogemust.

Õppekava kinnitamise aeg: 10.11.2019

Õppekavarühm: Keeleõpe

Kursuse kogumaht:

60 akadeemilist tundi (kontakttunde 46 ak/h ja iseseisev töö 14 ak/h) 

Hind:
690 eurot

90 akadeemilist tundi ( kontakttunde 60 ak/h ja iseseisev töö 30 ak/h) 

Hind: 900 eurot

180 akadeemilist tundi ( kontakttunde 120 ak/h ja iseseisev töö 60 ak/h) 

Hind: 1800 eurot

B1-B2 taseme koolitus läbib järgmisi teemasid:
Erinevad töökohad (erinevate ametite kirjeldamine ning võrdlemine)
Väliskülalised kontoris (ettevõtte tutvustamine, töökoha kirjeldamine)
Kliendisuhtlus (viisakusfraasid kõnes ja kirjas, kirjades kasutatavate lühendite tähendus)
Telefonivestlus (tööalased dialoogid ja rollimängud)
Erialane sõnavara (toodete ja teenuse kirjeldamine)
Ametikirjade koostamine (tööalaste kirjade kirjutamine, küsimuse esitamine, kirjadele vastamine, kaebuste kirjutamine ning nendele vastamine)
Majandusuudiste arutamine ning analüüsimine
Turundus (erinevad turunduskanalid)
Ettevõtte tuleviku prognoosid (ettevõtte arendamine ja visioon)
Ärikirja koostamine (viisakas pöördumine ning kirja lõpetamine)

Õppemeetodid:
Kursus viiakse läbi minigrupis. Kursusel arendatakse kõiki osaoskusi, st kõnelemise, kirjutamise, kuulamise ning lugemise oskust. Koolitus keskendub tööalase sõnavara õppimisele ning kasutamisele tööalastes vestlustes. Kõnelemisoskust aitavad edasi arendada erinevad rollimängud (nt tööintervjuu, ettevõtte tutvustamine) kui ka erinevad sõnamängud. Kirjutamisoskuse arendamisel harjutatakse CV, motivatsioonikirja ja ametikirjade kirjutamist ning nendele vastamist. Video vaatamine ja analüüsimine, grupi- ja paaristöö

B1 ja B2 õpiväljundid:

Saab aru kõnest erinevatel igapäevastel teemadel; oskab koostada ametlikku ning igapäevaelu kirjeldavaid kirju; saab ajalehe artiklite tekstide sisust aru, kuid mitte kõikidest sõnadest; tunneb sünonüüme ning oskab neid kasutada erinevates kontekstides; oskab koostada keerulisemaid liitlausetega tekste; oskab kasutada suurt ja väikest algustähte ning tunneb kokku-lahku kirjutamise reeglit; oskab väljendada oma arvamust erinevatel ühiskondlikel teemadel.

Iseseisva töö kirjeldus: Kirjalik ja suuline ettevalmistus vastavalt tunni sisule.

Õppematerjalid:
John and Liz Soars New Headway Intermediate ja Upper Intermediate Oxford University Press

Keeleõppe alustamise tingimuseks on soov omandada vastavat keeletaset. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel ning koolitusfirmasisese testiga selgitatakse välja õppija vastavus antud tasemel õppimiseks (v.a algtase).

Õppekeskkonna kirjeldus: vaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument:
Tunnistus väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud- õppija on läbinud vähemalt 80% õppekavast ja sooritanud lõputesti. Lõputest hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.

  • Kuulamine – saab aru küsimustest ja kuuldud info, raadio- ning telesaadete põhisisust
  • Lugemine – mõistab tekstide sisu, saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldustest, saab aru tööga seotud sõnavarast ja tekstidest, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil
  • Rääkimine – räägib ettevalmistuseta endast, oma perest, igapäevaelust ja tööst, plaanidest ja kavatsustest
  • Kirjutamine – oskab koostada seostatud teksti, kirjeldada oma kogemusi ja muljeid, oskab moodustada grammatiliselt korrektseid lauseid.
    Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud, lõputesti ei sooritatud, kuid õppija läbis vähemalt 50% ettenähtud õppekavast.Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Inglise keele koolitusi läbi viivad õpetajad omavad õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele inglise keele õpetamise kogemust.

Õppekava kinnitamise aeg: 10. november 2019

ÕppekavarühmKeeleõpe

Kursuse kogumaht:

60 akadeemilist tundi (kontakttunde 46 ak/h ja iseseisev töö 14 ak/h) 

Hind: 690 eurot

90 akadeemilist tundi  (kontakttunde 60 ak/h ja iseseisev töö 30 ak/h) 

Hind: 900 eurot

180 akadeemilist tundi (kontakttunde 120 ak/h ja iseseisev töö 60 ak/h)

Hind: 1800 eurot 

Inglise keel B2– C1 kursusel läbitakse järgmised teemad:

Isikututvustus, perekond ja sugulased, rollid peres,põlvkondade side, väärtuskasvatus, peretraditsioonid. 
Igapäevaelu, kodu ja kodukoht.  
Kodu ja elamistingimused, kinnisvaraturg (kinnisvaratehingute ja kinnisvara haldamisega seotud info, turvalisus, kindlustus). 
Haridus. Haridussüsteem ja õppimisvõimalused.  Töö. Karjäär ja eneseteostus.Karjääri planeerimine, edutamine. Juhtimine ja meeskonnatöö. 
Vaba aeg, reisimine ja kultuur. Ajaloo tähtsündmused ja -isikud
Kaubandus, teenindus ja transport.Tarbijaõigused, finantsteenused. 
Erinevate rahvaste köögid. Toitumisharjumused.
Tervis ja heaolu.
Ühiskond, suhted ühiskonnas.Riik ja ühiskond (riigi ja riigiasutuste rollid). Majanduselu ja ettevõtlus.. Aktuaalsed ühiskonnaprobleemid (poliitika, tööstus, põllumajandus, infoühiskond, politsei ja kohtusüsteem, haridus jm). Keskkond.Tarbimine ja keskkonnahoid. Heategevus.Sotsiaalsed probleemid (narkomaania, kodutud). Loodus, looduse ja keskkonna kaitse. Ilmastik ja kliima, aastaajad. Maa ja linn, keskkonnaprobleemid, säästlik eluviis. Rahvastik.

Õpiväljundid:
Koolituse läbinu mõistab pikki ja keerukaid tekste, tabab ka varjatud tähendust. Oskab end spontaanselt ja ladusalt mõistetavaks teha, väljendeid eriti otsimata. Oskab kasutada keelt paindlikult ja tulemuslikult nii avalikes, õpi- kui ka tööoludes. Oskab luua selget, loogilist, üksikasjalikku teksti keerukatel teemadel, kasutades sidusvahendeid ja sidusust loovaid võtteid.

Õppemeetodid:
Kursusel arendatakse kõiki vajalikke osaoskusi: loetust arusaamist, kuuldu mõistmist, rääkimist ja kirjutamist. Palju tööd tehakse ka paarides või rühmades . Sõnavara õppimine käib läbi rollimängude, elulähedaste situatsioonide imiteerimise ja reaalse keelekeskkonna kasutamise.

Iseseisva töö kirjeldus:
Iseseisva töö ajal omandatakse ja kinnistatakse sõnavara, loetakse artikleid, valmistatakse ette individuaalseid ja rühmaettekandeid nii kõnes kui kirjas.

Õppematerjalid:
B2 New Headway Upper Intermediate
C1 New Headway Advanced  

Keeleõppe alustamise tingimuseks on soov omandada vastavat keeletaset. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel ning koolitusfirmasisese testiga selgitatakse välja õppija vastavus antud tasemel õppimiseks (v.a algtase).

Õppekeskkonna kirjeldusvaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument:
Tunnistus väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud- õppija on läbinud vähemalt 80% õppekavast ja sooritanud lõputesti. Lõputest hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.
Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud, lõputesti ei sooritatud, kuid õppija läbis vähemalt 50% ettenähtud õppekavast.Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

  • Kuulamine – saab aru küsimustest ja kuuldud info, raadio- ning telesaadete põhissisust
  • Lugemine – mõistab tekstide sisu, saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldustest, saab aru tööga seotud sõnavarast ja tekstidest, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil
  • Rääkimine – räägib ettevalmistuseta endast, oma perest, igapäevaelust ja tööst, plaanidest ja kavatsustest
  • Kirjutamine – oskab koostada seostatud teksti, kirjeldada oma kogemusi ja muljeid, oskab moodustada grammatiliselt korrektseid lauseid

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitust läbi viivad õpetajad omavad õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele inglise keele õpetamise kogemust.

Õppekava kinnitamise aeg: 10. november 2019 

Õppekavarühm: Keeleõpe

Kursuse kogumaht :

60 akadeemilist tundi (kontakttunde 46 ak/h ja iseseisev töö 14 ak/h) 

Hind: 690 eurot

90 akadeemilist tundi ( kontakttunde 60 ak/h ja iseseisev õpe 30ak/h)

Hind: 900 eurot

180 akadeemilist tundi ( kontakttunde 120 ak/h ja iseseisev õpe 60 ak/h)

Hind: 1800 eurot

Vene keel A1-A2 kursusel läbitakse järgmised teemad:

Tähestik, hääldamisreeglid
Asesõnad, nimisõnad, omadussõnad ja tegusõnad
Küsimuste moodustamine
Päevakava tutvustamine
Ilmast rääkimine
Söögid ja joogid
Korter ja mööbel
Haigeks jäämine
Enda ning perekonna tutvustamine
Tööpäeva kirjeldamine, tegevused tööl
Töö ja vaba aeg, hobid
Töökoha tutvustamine ning kirjeldamine
Ametialaste kirjade koostamine ning vastamine
Viisakas pöördumine suuliselt ja kirjalikult
Teenindusvaldkonna keel
Esemete ja teenuste kirjeldamine
Tööintervjuul osalemine
Tööst ja tulevikuplaanidest rääkimine

Õpiväljundid:
A1- A2 kursuse lõpetanu oskab liitlausetega kirjeldada end, töökohta ning elukohta;
mõistab lihtsamaid tekste (nt reisimisel) ning oskab küsida juhiseid; oskab koostada lihtsamaid ametialaseid tekste ning vastata juba kirjadele tuttaval teemal; saab hakkama igapäevaste tüüpiliste suhtlusülesannetega.  

Õppemeetodid:
Kursus viiakse läbi minigrupis. Kõnelemisoskust aitavad edasi arendada erinevad rollimängud kui ka erinevad sõnamängud. Video vaatamine ja analüüsimine, grupi- ja paaristöö.

Iseseisva töö kirjeldus:
Kirjalik ja suuline ettevalmistus vastavalt tunni sisule.

Õppematerjalid:
Inga Mangus “Vene keel algajale ja taasalustajale”

Keeleõppe alustamise tingimuseks on soov omandada vastavat keeletaset. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel ning koolitusfirmasisese testiga selgitatakse välja õppija vastavus antud tasemel õppimiseks (v.a algtase).

Õppekeskkonna kirjeldusvaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument:
Tunnistus väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud- õppija on läbinud vähemalt 80% õppekavast ja sooritanud lõputesti. Lõputest hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.
Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud, lõputesti ei sooritatud, kuid õppija läbis vähemalt 50% ettenähtud õppekavast.Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Vene keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele vene keele õpetamise pikaajalist kogemust.

Õppekava kinnitamise aeg: 10.11.2019

Õppekavarühm: Keeleõpe

Kursuse kogumaht

60 akadeemilist tundi (kontakttunde 46 ak/h ja iseseisev töö 14 ak/h) 

Hind: 690 eurot

90 akadeemilist tundi
( kontakttunde 60 ak/h ja iseseisev töö 30 ak/h )

Hind:  900 eurot

180 akadeemilist tundi (kontakttunde 120 ak/h ja iseseisev töö 30 ak/h)

Hind: 1800 eurot

A2-B1 taseme koolitus läbib järgmisi teemasid:

Töö ja vaba aeg, hobid
Mina ja minu perekond, sõbrad
Minu elukoht, tee juhatamine
Viisakusväljendid
Arvsõnad, aastaarvud, kuupäevad, kellaajad, hinnad
Tööpäeva kirjeldamine, tegevused tööl
Erinevad töökohad (erinevate ametite kirjeldamine ning võrdlemine)
Väliskülalised kontoris (ettevõtte tutvustamine, töökoha kirjeldamine)
Kliendisuhtlus (viisakusfraasid kõnes ja kirjas, kirjades kasutatavate lühendite tähendus)
Telefonivestlus (tööalased dialoogid ja rollimängud)
Ametikirjade koostamine (tööalaste kirjade kirjutamine, küsimuse esitamine, kirjadele vastamine, kaebuste kirjutamine ning nendele vastamine)
Majandusuudiste arutamine ning analüüsimine
Turundus (erinevad turunduskanalid)
Ettevõtte tuleviku prognoosid (ettevõtte arendamine ja visioon)
Ärikirja koostamine (viisakas pöördumine ning kirja lõpetamine)

Õppemeetodid:
Kursus viiakse läbi minigrupis. Kursusel arendatakse kõiki osaoskusi, st kõnelemise, kirjutamise, kuulamise ning lugemise oskust. Koolitus keskendub tööalase sõnavara õppimisele ning kasutamisele tööalastes vestlustes. Kõnelemisoskust aitavad edasi arendada erinevad rollimängud (nt tööintervjuu, ettevõtte tutvustamine) kui ka erinevad sõnamängud. Kirjutamisoskuse arendamisel harjutatakse CV, motivatsioonikirja ja ametikirjade kirjutamist ning nendele vastamist. Video vaatamine ja analüüsimine, grupi- ja paaristöö

A2 ja B1 õpiväljundid:

Saab aru kõnest erinevatel igapäevastel teemadel; oskab koostada ametlikku ning igapäevaelu kirjeldavaid kirju; saab ajalehe artiklite tekstide sisust aru, kuid mitte kõikidest sõnadest; tunneb sünonüüme ning oskab neid kasutada erinevates kontekstides; oskab kasutada keelt tööalastes situatsioonides; oskab ettevalmistuseta vestelda tuttaval, huvitaval või olulisel teemal (pere, hobid, töö jne), oskab kirjeldada kogemusi, sündmusi ja kavatsusi, samuti põhjendada oma seisukohti, oskab edasi anda filmi või raamatu sisu ning avaldada oma arvamust.

Iseseisva töö kirjeldus: Kirjalik ja suuline ettevalmistus vastavalt tunni sisule.

Õppematerjalid:
Tšernõšov “Pojehali 2”

Keeleõppe alustamise tingimuseks on soov omandada vastavat keeletaset. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel ning koolitusfirmasisese testiga selgitatakse välja õppija vastavus antud tasemel õppimiseks (v.a algtase).

Õppekeskkonna kirjeldusvaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument:
Tunnistus väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud- õppija on läbinud vähemalt 80% õppekavast ja sooritanud lõputesti. Lõputest hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.

  • Kuulamine – saab aru küsimustest ja kuuldud info, raadio- ning telesaadete põhissisust
  • Lugemine – mõistab tekstide sisu, saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldustest, saab aru tööga seotud sõnavarast ja tekstidest, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil
  • Rääkimine – räägib ettevalmistuseta endast, oma perest, igapäevaelust ja tööst, plaanidest ja kavatsustest
  • Kirjutamine – oskab koostada seostatud teksti, kirjeldada oma kogemusi ja muljeid, oskab moodustada grammatiliselt korrektseid lauseid.

Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud, lõputesti ei sooritatud, kuid õppija läbis vähemalt 50% ettenähtud õppekavast.Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Vene keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele vene keele õpetamise pikaajalist kogemust.

Õppekava kinnitamise aeg: 10. november 2019

Õppekavarühm: Keeleõpe

Kursuse kogumaht:

60 akadeemilist tundi (kontakttunde 46 ak/h ja iseseisev töö 14 ak/h) 

Hind: 690 eurot

90 akadeemilist tundi
( kontakttunde 60 ak/h ja iseseisev töö 30 ak/h) 

Hind: 900 eurot

180 akadeemilist tundi (kontakttunde 120 ak/h ja iseseisev töö 60 ak/h)

Hind: 1800 eurot

B1-B2 taseme koolitus läbib järgmisi teemasid:

Mina ja teised. Enda põhjalik tutvustamine. Faktiinfo. Keelestiili valik. 
Haridus ja kultuur .Info hariduse ja õpingute kohta. Haridusasutusi ja haridust puudutavast infost arusaamine. Suhtlusoskus. 
Töö ja töösuhted. Elukutse valik. Erialad ja ametid. Tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine ja oma töö tutvustamine. Töötingimused, probleemi lahendamine. Tööülesannete kirjeldamine. Töökoosolekud. CV. Dokumentatsioon. Motivatsioonikiri. Vastuskiri.
Teenindus ja kaubandus.  Võrdlemine. Juhendite ja reklaamide mõistmine. Eelistuste väljendamine ja põhjendamine. Pretensioon. Järelepärimine.
Vaba aeg ja ajaviide. 
Info meie ümber. Aktuaalsed sündmused. Seisukohtade kaitsmine.
Keskkond, loodushoid, ilm ja kliima.
Reisimine ja transport.
Transpordi- ja reisiteenused. Majutusasutused. Vaatamisväärsused. Reisikirjeldus.  
Eluase ja kinnisvara.
Tervis ja tervishoid. 
Majandus ja õigussuhted. Kodaniku õigused ja kohustused. Turvalisus ja kuritegevus. Ühiskond. Poliitilised vaated ja seisukohad.  
Era- ja töösuhted. Ühiskondlike ja poliitiliste vaadete põhjendamine ja kaitsmine. Organisatsioonid ja rühmitused. Osalemine ühiskonnaelus.  

 Õpiväljundid:
Kursuse lõpuks õppija:
saab aru pikematest kõnedest ja ettekannetest, enamiku teleuudiste, publitsistikasaadete ja filmide sisust, töö teema puhul mõistab ka keerukamaid nüansse;
saab aru aktuaalsetel teemadel kirjutatud artiklitest, autori seisukohtadest, saab aru ilukirjanduslikest tekstidest;
oskab vestelda ladusalt ja spontaanselt, aktiivselt osaleda aruteludes, väljendada ja põhjendada oma seisukohti, esitada poolt- ja vastuargumente;
oskab kirjutada selgeid ja detailseid tekste huvi pakkuvatel teemadel, samuti esseed, aruannet, referaati ja (ameti)kirju

Õppemeetodid:
Rollimängud, video vaatamine ja analüüsimine, kuulamis- ja tõlkeharjutused, tekstide lugemine ja analüüsimine ning kokkuvõtete kirjutamine, grupi- ja paaristöö.

Iseseisev töö:
Jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas.

Õppematerjalide loend:
Saveljeva S. Guštšina I. Mangus “Vene ärikeel kesktasemele” TEA kirjastus

Keeleõppe alustamise tingimuseks on soov omandada vastavat keeletaset. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel ning koolitusfirmasisese testiga selgitatakse välja õppija vastavus antud tasemel õppimiseks (v.a algtase).

Õppekeskkonna kirjeldusvaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument:
Tunnistus väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud- õppija on läbinud vähemalt 80% õppekavast ja sooritanud lõputesti. Lõputest hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.
Kuulamine – saab aru pikematest kõnedest, ettekannetest, teleuudistest jne
Lugemine – saab aru arvamusartiklitest ja kaasaegsest ilukirjandusest, saab aru ka keerukamatest grammatilistest nüanssidest ja sõnavarast
Rääkimine – räägib ladusalt emakeelena kõnelevate inimestega, osaleb aruteludes aktuaalsetel ja tööteemalistel, väljendab ja põhjendab oma seisukohti
Kirjutamine – oskab koostada pikki ja detailseid kirju, esseesid, aruandeid jne, kommenteerida ja põhjendada oma seisukohti, kasutab küllalt korrektset grammatikat.
Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud, lõputesti ei sooritatud, kuid õppija läbis vähemalt 50% ettenähtud õppekavast.Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Vene keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele vene keele õpetamise pikaajalist kogemust.

Õppekava kinnitamise aeg: 10. november 2019 

ÕppekavarühmKeeleõpe

Kursuse kogumaht:

90 akadeemilist tundi
 ( kontakttunde 60 ak/h ja iseseisev töö 30 ak/h) 
Hind: 900 eurot

180 akadeemilist tundi (kontakttunde 120 ak/h ja iseseisev töö 60 ak/h)
Hind: 1800 eurot

B2-C1 taseme koolitus läbib järgmisi teemasid:

  1. Mina ja teised. Saatused ja elulood
    Enda põhjalik tutvustamine. Faktiinfo. Keelestiili valik. Pere päritolu, koosseis jne. Pere traditsioonid. Erinevate ankeetide täitmine.
  2. Haridus ja kultuur
    Info hariduse ja õpingute kohta. Haridusasutusi ja haridust puudutavast infost arusaamine. Suhtlusoskus. Erivajadused. Õppija areng. Erialaste tekstide mõistmine. Erinevad rahvuskultuurid. Kombed ja tavad. Tähtpäevad. Stipendiumitaotlus. Motivatsioonikiri.
  3. Töö ja töösuhted
    Elukutse valik. Erialad ja ametid. Tööpakkumiskuulutused, tööintervjuu, tegevused tööl, tööpäeva kirjeldamine ja oma töö tutvustamine. Töötingimused, probleemi lahendamine. Tööülesannete kirjeldamine. Töökoosolekud. CV. Dokumentatsioon. Motivatsioonikiri. Vastuskiri.
  4. Teenindus ja kaubandus
    Postiteenused, pangateenused, poed ja kaubanduskeskused, kindlustus, iluteenused jne. Kõneetikett teenindusasutustes. Info oma tegevuse, töömeetodite, teenuse liikide ja vahendite kohta. Võrdlemine. Juhendite ja reklaamide mõistmine. Eelistuste väljendamine ja põhjendamine. Pretensioon. Järelepärimine.
  5. Vaba aeg ja ajaviide
    Sport. Vaba aja veetmise eelistused. Kino, teater, kontsert jm kultuuriüritused eesti keeles. Vaba aega sisustavad teenused. Rekreatsioon. Puhkuse planeerimine ja kirjeldamine. Järelepärimine. Arvustus.
  6. Toitlustamine
    Kohvikud, restoranid jm toitlustusasutused. Võrdlus ja kvaliteet. Toitumisharjumused. Lauakombed ja kõneetikett. Erivajadused. Teave köögiseadmete kohta. Ohutusnõuded, kasutusõpetused jne.
  7. Info meie ümber. Aktuaalsed sündmused
    Kuulutused, teadaanded, reklaam. Kohad ja tegevused. Päevakajalised sündmused. Seisukohtade kaitsmine. Kokkuvõte. Blogi.
  8. Keskkond, loodushoid, ilm ja kliima
    Loodushoid. Keskkonnareostus ja –kaitse. Kohalikud loodusobjektid ja vaatamisväärsused. Linnud, loomad, taimed.
  9. Reisimine ja transport
    Transpordi- ja reisiteenused. Majutusasutused. Vaatamisväärsused. Reisikirjeldus. Eelistused. Pretensioon ja sellele vastamine. Suhtlemine politsei ja liikluskindlustusega. Abikutsumine ja sõiduki rikke kirjeldamine. Seletuskiri.
  10. Eluase ja kinnisvara
    Kodukoha kirjeldus. Elamistingimused. Kodutööd. Hooldustööd. Kodu ost, müük, üürimine. Dokumentatsioon. Probleemide kirjeldamine. Kaebus.
  11. Tervis ja tervishoid
    Enesetunne ja kaebused. Isiklik hügieen. Arsti vastuvõtule registreerimine. Haiglas ja polikliinikus. Kiirabi kutsumine. Ravimid ja ravimite manustamine, ravimeetodid. Protseduurid. Ravivahendid. Tervisealased nõuanded ja juhendid. Elustiil. Õnnetusjuhtumi kirjeldus. Taotlus.
  12. Majandus ja õigussuhted
    Majandussüsteem ja õiguskord. Kodaniku õigused ja kohustused. Turvalisus ja kuritegevus. Rahaasjad.
  13. Ühiskond. Poliitilised vaated ja seisukohad. Avalikud asutused
    Era- ja töösuhted. Ühiskondlike ja poliitiliste vaadete põhjendamine ja kaitsmine. Organisatsioonid ja rühmitused. Osalemine ühiskonnaelus. Asjaajamine ametiasutustes. Tööga seotud info. Orienteerumine tööks vajalikes dokumentides. Keelestiili valik. Kõneetikett. Viisakusvestlused. Erinevad tekstitüübid. Pretensioon. Järelepärimine

Õpiväljundid:
Kursuse lõpuks õppija:
saab aru pikematest kõnedest ja ettekannetest, enamiku teleuudiste, publitsistikasaadete ja filmide sisust, töö teema puhul mõistab ka keerukamaid nüansse. Saab aru aktuaalsetel teemadel kirjutatud artiklitest, autori seisukohtadest, saab aru ilukirjanduslikest tekstidest. Oskab vestelda ladusalt ja spontaanselt, aktiivselt osaleda aruteludes, väljendada ja põhjendada oma seisukohti, esitada poolt- ja vastuargumente. Oskab kirjutada selgeid ja detailseid tekste huvi pakkuvatel teemadel, samuti esseed, aruannet, referaati ja (ameti)kirju

Õppemeetodid:
Rollimängud, video vaatamine ja analüüsimine, kuulamis- ja tõlkeharjutused, tekstide lugemine ja analüüsimine ning kokkuvõtete kirjutamine, grupi- ja paaristöö.

Iseseisev töö:
jooksvad iseseisvad tööd koduseks lahendamiseks, sõnavara õppimine, praktiseerimine keelekeskkonnas.

Õppematerjalid:
Saveljeva S. Guštšina I. Mangus Vene ärikeel kesktasemele TEA kirjastus

Keeleõppe alustamise tingimuseks on soov omandada vastavat keeletaset. Õppijate vastuvõtt toimub registreerimistaotluse alusel ning koolitusfirmasisese testiga selgitatakse välja õppija vastavus antud tasemel õppimiseks (v.a algtase).

Õppekeskkonna kirjeldus: vaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument:
Tunnistus väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud- õppija on läbinud vähemalt 80% õppekavast ja sooritanud lõputesti. Lõputest hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.
Tõend väljastatakse, kui õpitulemusi ei saavutatud, lõputesti ei sooritatud, kuid õppija läbis vähemalt 50% ettenähtud õppekavast.Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Vene keele kursusi läbi viivad õpetajad omavad kõik õpetaja kvalifikatsiooni ja/või täiskasvanutele vene keele õpetamise pikaajalist kogemust.

Õppekavarühm: Keeleõpe

Kursuse kogumaht: 200 akadeemilist tundi ( kontakttundide arv 166 ak/h ja iseseisev töö 34 ak/h) 

Hind: 2490 eurot

Õppe sisu
Õppimine põhineb aktiivsel suhtlemisel alljärgnevatel teemadel eesti keeles

  1. Sissejuhatus
    Kas Te räägite eesti keelt?
  2. Tutvumine
    Tervitamine. Viisakusväljendid ja nende kasutamine. Tervitamine ja tervitusele vastamine. Enda tutvustamine ja tutvustamisele vastamine. Teiste koolitusel osalejatega tutvumine. Kõnetamine.
  3. Isikuandmed
    Kontaktandmed. sünniaeg ja -koht. Perekond, sugulased. Rääkimine nö „tavalistest” isikuandmetest (ei räägita delikaatsetest isikuandmetest). Lihtsale ankeedile arv- ja isikuandmete märkimine. Jutustamine endast ja piltide järgi oma perekonnast: perekonnaseis, perekonna koosseis, nimed, pereliikmete tegevusalad.
  4. Maja ja kodu, ümbruskond
    Oma elukoha kirjeldamine (asukoht, ümbrus, maja või korter, ruumide paigutus, mugavused, majapidamistarbed ja kodumasinad). Lapsepõlve ja kodukoha asukoha kirjeldamine. Kodu- ja metsloomade loetlemine ja kirjeldamine. Oma lemmikloomast rääkimine. Ühe pildil oleva looma kirjeldamine.
  5. Igapäevaelu
    Koduse majapidamise ja koduse tööjaotuse kirjeldamine. Ajast rääkimine (aasta, kuud, nädalapäevad, kellaaeg), nädalapäevade ja kuude nimetused. Rääkimine tööpäevadest ja puhkepäevadest. Laste mänguasjade loetlemine ja kirjeldamine. Paikkonnas asuvate teenindus- ja toitlustusettevõtete kirjeldamine. Sisseostude tegemine ja olme. Tee juhatamine ja tee küsimine, kui ollakse eksinud võõras linnas. Viidad, plakatid, sildid.
  6. Tähtpäevad
    Tähtpäevad ja pühad (jõulud, sünnipäev). Riiklikud pühad, rahvuspühad ja lipupäevad. Oluliste kalendritähtpäevade ja riigipühade nimetamine. Mõne huvitava püha kirjeldamine (nt vastlad, lihavõtted, jaanipäev, mardipäev, kadripäev, jõulud), mida teame. Õnnitluse ja tervituse koostamine. Eksamipäev ja proovieksam. Eesti keele tasemeeksami avalduse vormistamine. Eesti keele tasemeeksami kirjeldamine.
  7. Vaba aeg ja meelelahutus
    Meelelahutus, harrastused, kultuurisündmused (kino, teater, näitused, sp0rt). Perekonna traditsioonid. Info küsimine sündmuste toimumise ja maksumuse koha, piletite ostmine ja lihtsamad vestlused toimunu kohta. Vaba aja lemmiktegevuste (nt käsitöö, kalapüük, aiandus, pallimängud) kirjeldamine, oma ja teiste hobide kirjeldamine. Meelelahutuse kohta info otsimine ja lugemine ning vastavasisuliste sõnumite edastamine.
  8. Reisimine
    Reisi kohta vajaliku info hankimine. Reisipakkumistega tutvumine ja valikute tegemine. Reisiks vajalike ettevalmistuste korraldamine (piletite ostmine, sõiduplaanidega tutvumine ja valikute tegemine, võimalike ja sobivate sõiduvahendite valik). Lihtsamate sõnumite ja teadete edastamine.
  9. Suhted teiste inimestega
    Sõprade ja tuttavate kirjeldamine (nt välimus, iseloom jms). Rollide kirjeldamine perekonnas. Suhtlemise viiside ja võimaluste kirjeldamine. Suhtlemine hädaolukorras oleva inimesega ja abi pakkumine.
  10. Tervishoid
    Suhtlemine tervisekeskuses klienditeenindajaga, arstivastuvõtuaegade täpsustamine ja vastuvõtule registreerimine. Haigla külastamine. Tervise ja enesetunde kirjeldamine. Kehaosade ja nende funktsioonide nimetamine. Apteegis ostude sooritamine (ravimi ostmine, olulise teabe hankimine).
  11. Haridus
    Käidud haridustee (põhikool, keskkool/gümnaasium, kutse- ja/või ametikool, kõrgkool, eriala ja kvalifikatsioon) ja elukestva õppe kirjeldamine. Klassiruumi kirjeldamine ja õppevahendite loetlemine.
  12. Töö
    Oma elukutsest ja ametist rääkimine. Tööalase tegevuse kirjeldamine: töökoht, töötingimused, tööpäev ja tegevused. Töövahendite kasutamine. Töökuulutuse lugemine, tööle asumiseks vajalike dokumentide (CV, motivatsioonikiri, kaaskiri) koostamine, tööle asumise ja töölt lahkumise sooviavalduse koostamine.
  13. Sisseostude tegemine
    Sisseostude sooritamine poes (poe liigid, kaubaliigid ja nimetused). Küsimuste esitamine kaubanduskeskuse lahtioleku aegade kohta. Tooteinfoga tutvumine. Info küsimine kauba maksumuse, kvaliteedi, omaduste jms kohta. Ostusoovi esitamine. Teenindaja teavitamine maksmisviisi eelistusest. Kauba vahetamine. Sisseostude tegemine turul ja müüjaga suhtlemine.
  14. Söök ja jook
    Lauakommete ja toitumisharjumuste kirjeldamine. Toiduainete (söök ja jook) loetlemine. Laua katmine ja toidu ulatamiseks palve esitamine. Erinevate maitsete ja maitseelamuste kirjeldamine. Suhtlemine toitlustusasutuses ja tellimuse esitamine.
  15. Teenindusasutused
    Teenindusasutuste loetlemine (nt postkontor, pank, valuutavahetus, kindlustus. Ilusalongis pakutavad teenused (nt juuksuritööd, maniküür, pediküür). Jalatsite remont, pesumaja. Olise info vahendamine ( lahtiolekuajad, asukoht, hinnad, teenuste liigid).
  16. Kohad
    Kodukoha kultuurilugu ja vaatamisväärsused. Üldnimed Eesti kohta (suuremad linnad, loodus, mäed, veekogud, saared. Linnud ja loomad. Kodukoha vaatamisväärsuste või ajalooliste paikade kirjeldamine.
  17. Ootamatud olukorrad
    Käitumine äparduse või õnnetuse ajal. Sõnumi edastamine politseile, turva- või päästeteenistusse. Teatamine autoavariist või õnnetusjuhtumist ja abi palumine. Võimalike ohtude kirjeldamine elukeskkonnas.
  18. Ilm
    Aastaajad, ilmakaared, ilmastikunähtused. Looduse kirjeldamine erinevatel aastaaegadel. Ilm erinevatel aastaaegadel ja riietumine vastavalt ilmale.
  19. Keel
    Võõrkeelte õppimine. Keeleõppe jaoks vajaliku info otsimine. Eesti keele õpe Keeleklikis www.keeleklikk.ee ja http://eestikeel.eu/

Keeleteadmised ei ole eesmärk omaette, vaid vahend parema keeleoskuse omandamiseks. Keele struktuuri õpitakse kontekstis, järk-järgult jõutakse grammatikareeglite teadliku omandamise juurde.

  • Isikulised asesõnad (pikad ja lühikesed vormid);
  • Nimisõna käänded (ainsus ja mitmus, mitmuse moodustamine, nimisõnade käänamine, ainsuslikud nimisõnad, mitmuslikud nimisõnad);
  • Küsisõnad, küsimuste moodustamine;
  • Arvsõna. Põhiarvsõna ja järgarvsõna – kasutamine nimetavas, omastavas, sees- ja alalütlevas käändes. Osastav koos sihilise verbiga. järgarvsõnade moodustamine põhiarvsõnast, arvsõnade käänamine, aastaarvude kirjutamine. Küsimused: Mitu?, Mitmes?, Mitmendal?;
  • Küsisõnade käänamine;
  • Tegusõna oleviku ja lihtmineviku vormid (tegusõnade pööramine olevikus (olema, töötama, vaatama, sööma, jooma jne);
  • Tegusõnade pööramine lihtminevikus (jaatav ja eitav lause);
  • Omadussõnade käänamine, ühildumisreeglid täiendi vormis, käändumatud omadussõnad, omadussõna võrdlusastmed;
  • Õpitavate sõnade käändelõpud. Kohakäänded, nende kasutamine küsimisel ja vastamisel. Eesti keele kohakäänete ja kaassõnadega seostuvad ruumisuhted praktikas;
  • Käskiva kõneviisi moodustamine (ainsuses ja olevikus, jaatav ja eitav lause).

Õppemeetodid
Igas tunnis praktiseeritakse kõiki põhilisi keele osaoskusi: lugemis-, kuulamis-, kirjutamis- ja kõnelemisoskust. Tunnitöös pannakse põhirõhk siiski rääkimisele.
Grammatikat õpitakse kasutades keeleloogikat ja seda kinnistatakse tegelikus kõnepraktikas.
Kasuliku ja meeldiva ühildamiseks kasutame kõikvõimalikke võtteid ja tegevusi: grupitöid, suhtlemissituatsioone, rollimänge, diskussioone, erineval viisil puuduva informatsiooni hankimist, sõnavara-, mälu-, arvamis- ja fantaasiamänge. Aluseks on kaasaegne kommunikatiivne õppemetoodika.

Iseseisva töö kirjeldus
Kirjalik ja suuline ettevalmistus vastavalt tunni sisule.

Õppematerjalid
Põhiõpik: Merge Simmul, Inga Mangus, 2012. Tere jälle! Eesti keele õpik A1-A2+ kaks CD plaati. Väljaandja Puchkini Instituut

Soovitatavad lisaõpikud/täiendav õppematerjal:

  • Mall Pesti, Helve Ahi, 2015. E nagu Eesti. Eesti keele õpik algajatele A1+A2 Kirjastus: Kiri-Mari Kirjastus OÜ;
  • Leelo Kingisepp, Mare Kitsnik, 2006 Naljaga pooleks. Eesti keele õppekomplekt algtasemele (A2) ja CD plaat. Kirjastus:Iduleht OÜ;

TEA taskusõnastik 2008. Vene- eesti, eesti-vene . Tallinn: TEA.
www.keeleklikk.ee
www.kultuuriklikk.ee
www.innove.ee/et/eesti-keele-tasemeeksamid

Õpiväljundid
Koolituse õpitulemusena koolitatav:

  • mõistab lauseid ja sageli kasutatavaid väljendeid, mis seostuvad talle oluliste valdkondadega (info enda ja pere kohta, sisseostude tegemine, kodukoht ja töö);
  • osaleb igapäevastes suhtlusolukordades, mis nõuavad otsest ja lihtsat infovahetust talle tuttavatel teemadel;
  • oskab lihtsate fraaside ja lausete abil kirjeldada oma perekonda, teisi inimesi ja elutingimusi ning väljendada oma vajadusi;
  • oskab vajaliku info saamiseks koostada lihtsaid küsimusi ja samas ka vastata;
  • oskab kirjutada lühikesi ja lihtsaid tekste, isiklikke kirju ja tarbetekste igapäevateemadel ning mõistab põhilisi grammatilisi konstruktsioone;
  • oskab kasutada igapäevase suhtlus- ja kirjakeele struktuure.

Õpingute alustamise tingimused
Eesti keele A2-taseme õppekava alusel võib õpinguid alustada isik, kelle emakeel ei ole eesti keel ja on ja/või on läbinud eesti keele koolituse keeletasemele A1 ning soovib arendada/omandada eesti keele oskust keeletasemele A2 ja läbida eesti keele A2-taseme eksamiks ettevalmistamisele suunatud täienduskoolituse.
Koolitatav on eelnevalt tutvunud keeleoskustasemete enesehindamise skaalaga ja läbinud suulise vestluse koolitajaga või sooritanud testi, mille läbimisel alustada õpinguid A2-taseme õppegrupis.

Õppekeskkonna kirjeldusvaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument
Koolituse eduka läbimise eelduseks on osalemine kontaktõppes, harjutusülesannete teostamine, praktiliste tööde sooritamine õppekeskkonnas positiivsetele tulemustele ja õppekavas kirjeldatud õpiväljundid on omandatud vähemalt 80% ulatuses.Kokkuvõttev hindamine toimub mitteeristaval hindamismeetodil.

Hindamismeetodid on alljärgnevad:

Õppekava täitmise hindamine koolituse lõpus

Hindamismeetod

Hindamiskriteeriumid

Kirjalik test (hõlmab kõiki läbitud teemasid)
Koolitusel osaleja kirjutab lühijutustuse (vähemalt 30 sõna) ja kasutab koolitusel õpitud sõnavara õiges vormis.

Kirjutamisülesanne on hästi täidetud, kui tekst on teemakohane ja õige pikkusega ning selle kirjutamisel on arvestatud etteantud sisupunkte (märksõnu). Teksti lugemisel peab olema arusaadav, mida testitav väljendada soovib.
Esinevad mõned eksimused sõnade õigekirjas ning vead grammatika põhivaras, mis ei sega või kohati häirivad tekstist arusaamist.

Suuline vestlus
Pildi kirjeldamine ja küsimustele vastamine pildi teemal või küsimustele vastamine ideekaardi abil.

Üldine rääkimisoskus, üldine suuline suhtlus, lühike monoloog (infovahetus, küsitleja ja vastaja roll, kirjeldamine).
Koolitatav jutustab lihtsate lausetega koolitusel läbitud teemadest vastavalt õpiväljunditele.
Koolitatav vastab arusaadavalt vestluse käigus esitatud küsimustele.

A2-tasemel keelekasutaja kasutab küll õigesti mõningaid lihtsamaid lausekonstruktsioone, kuid teeb sageli vigu ka grammatikareeglites (nt ajab segi ajavormid või eksib aluse ja öeldise ühildamisel); siiski on enamasti selge, mida testitav väljendada soovib. Tema keeleline sõnavara on väike. Ta oskab kasutada lause põhimalle ja meelde jäetud fraase ning häälduspäraselt (kuigi mitte õigesti) kirjutada lühikesi sõnu, mis kuuluvad tema suulisesse sõnavarasse.

Hindamiskriteeriumid arvestusele:
Mittearvestatud – arvestustöö vastused on väga kesised ning lünklikud, lahendatavad ülesanded on lahendatud pealiskaudselt, ilma loogikata ning järelduste tegemise võimeta. Ülesanne on korraldatud kesiselt, selle ettevalmistusel ei ole kasutatud õppematerjalidest saadud teadmisi, ei ole tehtud omavahel meeskonnatööd.
Arvestatud – arvestustöö ülesanded on lahendatud ja järeldused kirjutatud. Lisatud on omapoolseid kommentaare, mis näitavad õppija lisateadmisi. Antud ülesanne on korraldatud professionaalselt, ettevalmistusel ning sündmuse läbiviimisel tehakse omavahel meeskonnatööd, kasutatakse õpematerjalidest saadud teadmisi.
Koolituse lõpus väljastatakse tunnistus, kui isik saavutas õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundid. Tunnistus vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi (Originaal: Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching and assessment. Council of Europe 2001) keeleoskustasemete kirjeldusega.
Juhul kui isiku kokkuvõtva hindamise tulemuseks on „mittearvestatud”, siis väljastatakse tõend koolitusel osaletud kontaktõppe tundide arvuga.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitusi viivad läbi eesti filoloogi või eesti keele kui võõrkeele õpetaja kvalifikatsiooni, erialase või varasema täiskasvanute õpetamise kogemusega koolitajad.

Õppekava kinnitamise aeg: 10.11.2019

Õppekavarühm:Keeleõpe

Kursuse kogumaht: 200 akadeemilist tundi (kontakttundide arv 166 ak/h ja iseseisev töö 34 ak/h) 

Hind: 2490 eurot

Õppe sisu
Õppimine põhineb aktiivsel suhtlemisel eesti keeles nimetatud teemadel.
Iga teema piires esitatakse rida suhtlusülesandeid, mis üldjuhul on järgmised:

  • info hankimine, andmine ja vastuvõtmine;
  • oma vaadete ja arvamuste argumenteeritud väljendamine;
  • sündmuste ja juhtumite, toimingute, olukordade ja kogemuste kirjeldamine või neist jutustamine;
  • igapäevaelu, töö- või teenindusalase probleemi lahendamine.
  1. Mina
    Mina isiksusena, eripära ja eelistused. Tugevad ja nõrgad küljed. Enese tutvustamine (päritolu, hariduskäik, lähedased, töökogemus).
  2. Suhted
    Isikud ja suhted. Läbirääkimised ja kompromisside tegemine. Sõbrad ja sõpruskonnavälised suhted. Teiste inimeste kirjeldamine välimuselt ja muudelt omadustelt ning teadete-sõnumite edastamine. Kuulumine mingisse rühmitusse või organisatsiooni.
  3. Kodu
    Kodukultuur. Kodu ja kasvatus. Põlvkondade vahelised erinevused, suhted ja mõjud. Majapidamistööd. Perekonna eelarve.
  4. Avalikud asutused
    Sotsiaalabi ja haigekassa. Päästeteenistus (päästeamet ja kiirabi). Asjaajamine ametiasutuses. Ametlik kirjakeel.
  5. Kinnisvara
    Eluase. Hooldustööd.
  6. Teenused
    Info hankimine vajalike teenuste kohta – suuline (vahetu suhtlemine või telefoni teel) ja kirjalik (teadete lugemine või kirjalike pöördumiste koostamine). otsingud internetist. Pöördumise selgitamine. Teenuse pakkuja/osutaja tegevuste sisu. kirjeldamine ja selgitamine teenusest huvitatud isikule ning vastupidi. Soovide ja vajaduste mõistmine, nendele reageerimine, küsimuste esitamine ja vastustest arusaamine. Soodustuste olemasolu, tingimuste ja asutuse lahtiolekuaegade jms täpsustamine; ametialaste kirjalike selgituste, juhendite jms mõistmine ning nende kommenteerimine. Vastuste andmine küsimustele pakutava kauba ja/või teenuse kohta. Teenuste kirjeldamine ja teavitamine maksmisviisi ja maksetingimuste kohta. Suuliselt ja kirjalikult küsimustele vastamine. Siltidel, viitadel ja kuulutustel oleva info mõistmine; suulise ja kirjaliku reklaami mõistmine; kaupade ja/või teenuste juurde kuuluvate kirjalike selgituste lugemine ja mõistmine.
  7. Toitlustamine
    Söögikohad. Menüü. Tellimused. Söök ja jook.
  8. Transport
    Liiklusvahendid maal, merel ja õhus. Linnatransport. Kodukoha liiklusprobleemid. Tee küsimine ja juhatamine. Reisimine ning majutusasutused. Ööbimisvõimalused. Matk. Reisielamus.
  9. Haridus
    Haridusasutused ja õppevormid. Haridusasutuse töötajad. Lapsevanemad. Õpilased. Õppimine ja/või töötamine. Õppelaen. Õpingud välismaal. Kooliaeg.
  10. Ajaviide
    Suhtlemine tervisekeskuses klienditeenindajaga ja arstivastuvõtuaegade täpsustamine ja vastuvõtule registreerimine. Haigla külastamine. Tervise ja enesetunde kirjeldamine. Kehaosade ja nende funktsioonide nimetamine. Apteegis ostude sooritamine (ravimi ostmine jm olulise teabe hankimine).
  11. Kultuur
    Eesti kultuur ja selle huvipakkuvad valdkonnad. Kultuurisündmused ja esinejad. Kino. Teater. Näitus.
  12. Töö
    Elukutsevalik ja ametid. Karjäär. Töökuulutus. Töö otsimine ja pakkumine ning tööle vormistamine. Töökoht. Tööülesanded. Elatise teenimine. Kollektiiv. Töötus.
  13. Argipäev
    Igapäevaelu. Kodu. Kodukoht. Külalised. Kodukoha plussid ja miinused. Pere elu kodus, tööl ja koolis. Elulaad. Lõõgastushetked.
  14. Vaatamisväärsused kodukohas
    Elu linnas. Elu maal. Info hankimine piirkonna, asula, koha, loodusobjekti kohta ning kõnealuse info jagamine. Oma kodukoha kirjeldamine, selle loodus ja vaatamisväärsused.
  15. Sisseostud
    Müügikoht. Pakutav kaup. Stiil, hinnaklass ja klientuur. Info hankimine ja jagamine erinevate poodide ja kaubanduskeskuste kohta: nende asukohad ja lahtiolekuajad, seal pakutavad kaubad ja hinnad ning maksetingimused; kaupade ja ostuvõimaluste kirjeldamine; ostu soorituse kirjeldamine.
  16. Enesetunne
    Tervis ja tervislik seisund. Haigused. Tervislikud eluviisid. Halvad harjumused. Kasulikud harjumused. Tervishoid. Raviteenused. Abistamine. Haigekassa ja ravikindlustus. Ravimite ostmine ja teabe hankimine.
  17. Eksam
    Täienduskoolituse eesmärk on tasemeeksamiks ettevalmistamine – nõuded tasemeeksami sooritamiseks, tasemeeksami eksamiülesannete teemaringid ja valdkonnad kuhu teemad kuuluvad, tasemeeksami näidistestidega tutvumine.
    Loetletud teemad kuuluvad ühte või mitmesse neljast valdkonnast, milles keeletoimingud aset leiavad: avaliku elu valdkond; isikliku elu valdkond; töövaldkond; haridusvaldkond.

Keeleteadmised
Omandatavad keeleteadmised on järgmised:

  • Põhiarvsõnad ja järgarvsõnad, järgarvsõnade moodustamine põhiarvsõnast, arvsõnade käänamine;
  • Omadussõnade käänamine, ühildumisreeglid täiendi vormis, käändumatud omadussõnad, omadussõnade võrdlusastmed, ülivõrde lühivormid;
  • Nimisõna käänded mitmuses; mitmuse nimetava, omastava ja osastava moodustamine; vokaallõpuline mitmuse osastav; sihitise käänded ainsuses ja mitmuses; mitmuse käänete moodustamine;
  • Kohakäänded, i-ülivõrre, kohatagasõnad, määrsõnad ja määrsõnade võrdlusastmed, eessõnad;
  • Isikuliste asesõnade pikad ja lühikesed vormid ning käänded, näitavad, küsivad, siduvad ja umbmäärased asesõnad, nende käänamine;
  • Tegusõna ajad: liht-, täis- ja enneminevik; kõneviisid: kindel, tingiv ja käskiv kõneviis; tegumoed: isikuline ja umbisikuline tegumood; tegusõna peavormid, nendest tuletatavad vormid; tegusõna põhivormid, nende tähtsus ning neist tuletatavad vormid; ühendtegusõna pööramine olevikus ja lihtminevikus;
  • ma– ja da-infinitiivi kasutamine;
  • Kohta, aega, viisi, hulka, põhjuslikke seoseid väljendavad määrsõnad;
  • Olulisemad kokku- ja lahku kirjutamise juhud, suur ja väike algustäht, kirjavahemärgid, sh otsekõne puhul;
  • Sõnade järjekord lauses; nimetav, omastav ja osastav sihitisena.

Õppemeetodid
Koolitusel luuakse keelekeskkond, mis toetab eelkõige suhtluspädevuse arendamist ning keelebarjääri ja võimalike suhtlusprobleemide ületamist. Osaoskustest arendatakse eelkõige rääkimis- ja kuulamisoskust, tegeletakse läbivalt ka grammatikaga. Tunnitöös kasutatakse kommunikatiivset metoodikat ja erinevaid aktiivõppe tehnikaid – paaris- ja grupitööd, dialooge, info- ja arvamuslünka sisaldavaid rääkimisülesandeid, sõnavaramänge, rollimänge, lauamänge jne – mis võimaldavad koolitatavatel aktiivset eesti keele õppimist ja kasutamist kontrollitud ning suunatud vormis, aidates seeläbi kaasa nii rääkimisjulguse suurenemisele kui ka kaaslase/vestluspartneri kuulamisoskuse arendamisele. Et suurendada koolituse mõju, tutvustatakse koolitatavatele erinevaid keeleõppe strateegiaid. Näiteks vaadatakse ja analüüsitakse telesaadet „Tööotsija“ või „Meie inimesed“. Iseseisva töö raames suunatakse koolitatavaid vaatama eestikeelseid telesaateid, lugema eestikeelsed ajalehti, kuulama eestikeelset raadiot, kasutama eestikeelseid töövahendusportaale ja iseseisvaks keeleõppeks loodud keskkondi nagu www.keeletee.ee, www.kultuuriklikk.ee, www.kutsekeel.ee.
Koolituse käigus lahendatakse tasemeeksamil kasutatavaid tüüpharjutusi. Koolitatavatega mängitakse läbi võimalikke tasemeeksami suulise osa stsenaariume.
Koolituse alguses, õppetöö keskel ja koolituse lõpus täidavad koolitusel osalejad lünk- või valikvastustega ülesande (testi). Testi eesmärgiks on anda koolitusel osalejatele teavet nende edusammude ja arengu kohta keeleõppes.

Õpiväljundid
Koolituse õpitulemusena koolitatav:

  • mõistab kõike olulist endale tuttaval teemal, nagu töö, kool ja vaba aeg;
  • oskab koostada lihtsat teksti tuttaval või enda jaoks huvipakkuval teemal;
  • oskab kirjeldada kogemusi, sündmusi, unistusi ja eesmärke ning lühidalt põhjendada ja selgitada oma seisukohti ja plaane;
  • oskab kirjutada lihtsate fraaside ja lausetega kirju, mis on seotud õpingute või tööga (nt seletuskiri, uudis, kommentaar) ja eristab isikliku ja ametliku kirja stiili.

Iseseisva töö kirjeldus
Kirjalik ja suuline ettevalmistus vastavalt tunni sisule.

Õppematerjalid
Põhiõpik: Kitsnik, M., Eesti keele õpik B1, B2 + CD. Tallinn 2012

Soovitatavad lisaõpikud/täiendav õppematerjal:

  • Inga Mangus, Merge Mangus „Tere taas!” Kirjastus Kirjatark OÜ, 2015.

Keeleõppe alustamise tingimused
Eesti keele B1-taseme õppekava alusel võib õpinguid alustada isik, kelle emakeel ei ole eesti keel ja on algeline keelekasutaja (esmane keeleoskus, elementaartase) ja/või on läbinud eesti keele koolituse keeletasemele A2 ja/või sooritanud A2 eesti keele tasemeeksami ja soovib arendada/omandada eesti keele oskust keeletasemele B1 ning läbida eesti keele B1-taseme eksamiks ettevalmistamisele suunatud täienduskoolituse.
Koolitusele soovija on eelnevalt tutvunud keeleoskustasemete enesehindamise skaalaga (Euroopa Nõukogu ühtsed keeleoskustasemed) http://www.ekk.edu.ee/vvfiles/1/REKK_8_www.pdf ja läbinud suulise vestluse koolitajaga või sooritanud testi, et alustada õpinguid B1-taseme õppegrupis.

Õppekeskkonna kirjeldus: vaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument
Eduka läbimise eelduseks on osalemine kontaktõppes, teostatud harjutusülesanded.
Koolituse eduka lõpetamise eelduseks peab olema omandatud õppekavas kirjeldatud õpiväljundid, osaletud konkreetse sündmuse läbiviimisel vähemalt 80% ulatuses, sooritatud praktilised tööd (harjutused) õppekeskkonnas vähemalt 80% ulatuses.

  • 80 kuni 100% õppekava läbinud koolitusel osalejale väljastatakse tunnistus;
  • alla 80% õppekava läbinud koolitusel osalejale väljastatakse tõend koolitusel osaletud kontaktõppe tundide arvuga

Tunnistus on vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi (Originaal: Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching and assessment. Council of Europe 2001) keeleoskustasemete kirjeldusele.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitusi viivad läbi eesti filoloogi või eesti keele kui võõrkeele õpetaja kvalifikatsiooniga, erialase või varasema täiskasvanute õpetamise kogemusega koolitajad.

Õppekava kinnitamise aeg: 10.11.2019

Õppekavarühm: Keeleõpe

Kursuse kogumaht
: 200 akadeemilist tundi ( kontakttundide arv 166 ak/h ja iseseisev töö 34 ak/h) 

Hind: 2490 eurot

Õppe sisu
Õppimine põhineb aktiivsel suhtlemisel eesti keeles nimetatud teemadel.
Iga teema piires esitatakse rida suhtlusülesandeid, mis üldjuhul on järgmised:

  • info hankimine, andmine ja vastuvõtmine;
  • oma vaadete ja arvamuste argumenteeritud väljendamine;
  • sündmuste ja juhtumite, toimingute, olukordade ja kogemuste kirjeldamine või neist jutustamine;
  • igapäevaelu, töö- või teenindusalase probleemi lahendamine.
  1. Endast ja teistest rääkimine
    Enesetutvustus, kodakondsus, hariduskäik, perekond, sugulased, elukutse, amet, hoiakud, tegevusala, huvivaldkond.
  2. Elukoht
    Kodu, elamistingimused, elulaad, kinnisvara ost-müük ja üür, turvalisus, kindlustus, majapidamine, probleemne situatsioon elukohas. Kaebuste, küsimuste ja nõuete esitamine elamisega seotud teenuse pakkujale; probleemse situatsiooni kirjeldamine elukohas ning oma ettepaneku esitamine selle lahendamiseks. Kodu asukoha kirjeldamine.
  3. Vaba aeg ja meelelahutus
    Harrastused, lõõgastushetked, vaba aja veetmise võimalused, meelelahutusüritused, reisimine, vestlus raamatutest, filmidest, kultuuri- ja spordiüritusest. Oma huvide, harrastuste ja meelelahutuse viiside kirjeldamine ja põhjendamine; raadio- ja telesaadete jälgimine ning ajakirjanduse lugemine ja antud teemadel vestlemine; ilu- ja tarbekirjanduse lugemine ning antud teemadel vestlemine; veebisuhtluses osalemine ja internetist info hankimine ning selle vahendamine.

 

  1. Haridus, koolivõrk
    Koolikorraldus Eestis. Tasemeharidus. Huviharidus. Täienduskoolitus. Õppimise võimalused välismaal. Lapsevanemana õpetajaga vestlemine lapse arengu, edasi- jõudmise, käitumise, suhtlusoskuste jms teemadel; vajadusel pedagoogidele ettepanekute, kaebuste ja nõudmiste esitamine neid põhjendades. Vestlemine koolitajaga oma arengu, edasijõudmise, käitumise ja suhtlusoskuse teemal. Suhtlemine nii õpingute kui ka üldistel ainevälistel teemadel; ainet puudutavate tekstide lugemine ning eri allikatest pärinevat info sünteesimine.
  2. Kultuur ja keeled
    Eesti ja oma päritolumaa kultuuri kirjeldamine ning nende võrdlemine; oma vaadete põhjendamine võõrkeelte ja kultuuride õppimisele; oma kultuurist jutustamine, suhe emakeele ja võõrkeeltega; ühiskonnaliikmete kultuurierinevuste tausta üle arutlemine.
  3. Reisimine
    Liiklusvahendid nüüd ja vanasti. Autoturg. Liikluseeskirjad. Reisibüroode usaldusväärsus. Unistuste reis. Oma reisieelistuste põhjendamine; pretensioonide esitamine, nõuded ja kaebused reisibüroole, transpordifirma või hotelli halva teenuse korral; tänu avaldamine meeldiva teeninduse eest; meeldejäävate reisielamuste ja vaatamisväärsuste kirjeldamine. Tee küsimine ja tee juhatamine. Linnaplaanid. Huvipakkuva teekonna kirjeldamine kodulinnas.
  4. Elukutse, amet, töö

 Tööle vormistamisega seotud dokumentatsiooni sisu mõistmine. Tööotsijana töökuulutuste lugemine, töökohale kandideerimiseks vastavate dokumentide koostamine, täpsustavate küsimuste esitamine tööandjale pakutava töö kohta, esitatud nõuded pakutava töö kohta. Töökoosoleku või läbirääkimiste Tööle kandideerimise dokumendid (CV, kaaskiri, motivatsioonikiri), tööintervjuu, tööturuvõimalused, koolitused, tööotsing, töötingimused ja –keskkond, töötaja õigused ja kohustused.

  1. Teenindus
    Teenindajana kirjalike ja suuliste vastuste koostamine kliendi kaebustele ja pretensioonidele, asjakohane interneti- ja telefonisuhtluse etiketi kasutamine. Kliendina info küsimine kaupade ja/või teenuste kohta nii kirjalikult kui ka suuliselt ning saadud vastuste mõistmine. Kirjalike dokumentide vormistamine; teenindajalt selgituste palumine.
  2. Poodlemine
    Poodide, kaubamärkide, tootjate ja toodete osas oma eelistuste või vastumeelsuse kirjeldamine ja põhjendamine nende suhtes.
  3. Tervis
    Enesetunne, tervislik seisund, heaolu, arsti vastuvõtt, ravi, spaa, haigused ja nende ennetamine, tervislik eluviis.
  4. Inimeste suhted ühiskonnas
    1. Era- ja töösuhete sõlmimine. Soovi korral ühiskonna aktiivse liikmena toimimine.
  5. Tehnika
    Arvuti, nutitelefon, olmetehnika.
  6. Keskkond
    Maa- ja linnaelu, kodukoha loodus ja vaatamisväärsused, säästlik eluviis.
  7. Toitumine
    Söök, jook, toiduainete ost, pere ja kodukandi igapäevased ja pidulikud toitumisharjumused, lemmiktoit või -jooki, maitseelamused, söögi- ja joogivalikud, lauakombed.
  8. Aktuaalsed sündmused
    Päevakajaline info, sündmused, massimeedia.
  9. Eksam
    Tasemeeksamiks ettevalmistamine – nõuded tasemeeksami sooritamiseks, tasemeeksami eksamiülesannete teemaringid ja valdkonnad kuhu teemad kuuluvad, tasemeeksami näidistestidega tutvumine. Loetletud teemad kuuluvad ühte või mitmesse neljast valdkonnast, milles keeletoimingud aset leiavad: avaliku elu valdkond; isikliku elu valdkond; töövaldkond; haridusvaldkond.
  10. Rahvatarkuse väljendvara (vanasõnad, idioomid, tuttavad tsitaadid, uskumuste väljendamise hoiakuosutused, väärtushinnangute osutus) ja esteetilist keelekasutust (nt laulmine, lühinäidendid tekstiraamatute järgi; ümberjutustatud lugu, luuletus) kasutatakse vajadusel ja võimalusel integreeritult õppekavas nimetatud teemadega koos.

Keeleteadmised
Käändsõna – nimisõna, omadussõna, arvsõna, asesõna:

  • käänete moodustamine ja funktsioonid (kõik käänded);
  • käänetevahelised seosed (kordamine, keerukamad moodustustüübid);
  • tüvede variatiivsus (astmevaheldus jm);
  • isikulise asesõna käänamine koos nimisõnaga (nt minu raamat);
  • ühildumise keerukamad juhud (nt suure koeraga, eesti keeles);
  • hulgifraasid (nt palju inimesi, paar inimest);
  • enesekohased, vastastikused ja umbmäärased asesõnad (nt enda, oma, üksteise, teineteise, keegi, miski);
  • pärisnimede käänamine; võõrsõnade käänamine; liitarvsõnade käänamine;
  • rooma numbrid.

Tegusõna:

  • tegusõna põhi- ja peavormid;
  • põhivormide astmevahelduslikud suhted;
  • mineviku aegade kasutamine;
  • tingiv kõneviis (minevik);
  • kaudne kõneviis;
  • umbisikuline tegumood (olevik, minevik);
  • ma-infinitiivi käändelised vormid;
  • des-vorm;
  • kesksõnad;
  • ühend- ja väljendtegusõnad;
  • rektsioon (eesti ja vene keele erinevused).

Muutumatud sõnad:

  • Kaassõna: tähendusrühmad;
  • kaassõnafraasid erinevate käänetega (nt hommikust saadik, viie minuti pärast, viis minutit tagasi).
  • Määrsõna: rõhumäärsõnad, abimäärsõnad.
  • Sidesõna: kõik alaliigid.

Sõnamoodustus:

  • Tuletusliited ja nende kasutamine (enam kasutatavad nimi-, omadus-, tegu- ja määrsõnaliited).

Õigekiri:

  • Enam kasutatavad lühendid;
  • lause kirjavahemärgid;
  • arvsõnade õigekiri; võõrsõnade õigekiri; võõrnimede õigekiri;
  • kokku- ja lahku kirjutamine.

Lauseõpetus:

  • Täis- ja osasihitis;
  • kaudkõne;
  • lauselühend;
  • muud elemendid lauses (lisand, üte, kiil);
  • alistussuhted lauses (ühildumine ja rektsioon);
  • sõnajärg erinevates lausetüüpides.

Õppemeetodid
Arendatakse kõiki osaoskusi: nii lugemis-, kuulamis-, kirjutamis- ja kõnelemisoskust. Kasuliku ja meeldiva ühildamiseks kasutame kõikvõimalikke võtteid ja tegevusi: grupitöid, suhtlemissituatsioone, rollimänge, diskussioone, erineval viisil puuduva informatsiooni hankimist, sõnavara-, mälu-, arvamis- ja fantaasiamänge. Aluseks on kaasaegne kommunikatiivne õppemetoodika.
Koolituse käigus lahendatakse tasemeeksamil kasutatavaid tüüpharjutusi. Koolitatavatega mängitakse läbi võimalikke tasemeeksami suulise osa stsenaariume.
Koolituse alguses, õppetöö keskel ja koolituse lõpus täidavad koolitusel osalejad lünk- või valikvastustega ülesande (testi). Testi eesmärgiks on anda koolitusel osalejatele teavet nende edusammude ja arengu kohta keeleõppes.
 

Õpiväljundid
Koolituse õpitulemusena koolitatav:

  • mõistab keerukate abstraktsel või konkreetsel teemal tekstide ning erialase mõttevahetuse tuuma;
  • suudab spontaanselt ja ladusalt vestelda sama keele emakeelse kõnelejaga;
  • oskab paljudel teemadel luua selget, üksikasjalikku teksti ning selgitada oma vaatenurka, kaaluda kõnealuste seisukohtade tugevaid ja nõrku külgi;
  • oskab kirjutada esseed: arutluskäik on loogiline, tekst sidus ja teemakohane;
  • oskab refereerida nii kirjalikust kui ka suulisest allikast saadud infot.

Iseseisva töö kirjeldus
Kirjalik ja suuline ettevalmistus vastavalt tunni sisule.

Õppematerjalid
Põhiõpik: M. Pesti, K nagu Kihnu. Tallinn 2018 (eesti keele õpik B2 tasemele).
Soovitatavad lisaõpikud / täiendav õppematerjal:

Keeleõppe alustamise tingimused
Eesti keele B2-taseme õppekava alusel võib õpinguid alustada isik, kelle emakeel ei ole eesti keel ja on iseseisev keelekasutaja (suhtluslävi, madalam kesktase) ja/või on läbinud eesti keele koolituse keeletasemele B1 ja/või sooritanud B1 eesti keele tasemeeksami ja soovib arendada/omandada eesti keele oskust keeletasemele B2 ning läbida eesti keele B2-taseme eksamiks ettevalmistamisele suunatud täienduskoolituse.
Koolitusele soovija on eelnevalt tutvunud keeleoskustasemete enesehindamise skaalaga (Euroopa Nõukogu ühtsed keeleoskustasemed) http://www.ekk.edu.ee/vvfiles/1/REKK_8_www.pdf ja läbinud suulise vestluse koolitajaga või sooritanud testi, et alustada õpinguid B2-taseme õppegrupis. 

Õppekeskkonna kirjeldus: vaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument
Eduka läbimise eelduseks on osalemine kontaktõppes ja teostatud harjutusülesanded.
Koolituse eduka lõpetamise eelduseks peab olema omandatud õppekavas kirjeldatud õpiväljundid, sooritatud praktilised tööd (harjutused) õppekeskkonnas vähemalt 80% ulatuses.

  • 80 kuni 100% õppekava läbinud koolitusel osalejale väljastatakse tunnistus;
  • alla 80% õppekava läbinud koolitusel osalejale väljastatakse tõend koolitusel osaletud kontaktõppe tundide arvuga

Tunnistus on vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi (Originaal: Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching and assessment. Council of Europe 2001) keeleoskustasemete kirjeldusele.

Tunnistus väljastatakse, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud- õppija on läbinud vähemalt 80% õppekavast ja sooritanud lõputesti. Lõputest hõlmab kirjutamist, kuulamist, lugemist ja rääkimist vastavalt läbitud teemadele.

  • Kuulamine – saab aru küsimustest ja kuuldud info, raadio- ning telesaadete põhissisust
  • Lugemine – mõistab tekstide sisu, saab aru sündmuste, mõtete ja soovide kirjeldustest, saab aru tööga seotud sõnavarast ja tekstidest, lünkharjutuste tegemisel tunneb ära korrektse grammatilise vormi, arvab ära tundmatuid sõnu konteksti baasil
  • Rääkimine – räägib ettevalmistuseta endast, oma perest, igapäevaelust ja tööst, plaanidest ja kavatsustest
  • Kirjutamine – oskab koostada seostatud teksti, kirjeldada oma kogemusi ja muljeid, oskab moodustada grammatiliselt korrektseid lauseid

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitusi viivad läbi eesti filoloogi või eesti keele kui võõrkeele õpetaja kvalifikatsiooniga, erialase või varasema täiskasvanute õpetamise kogemusega koolitajad

Õppekava kinnitamise aeg: 10. november 2019

Õppekavarühm: Keeleõpe

Kursuse kogumaht
: 200 akadeemilist tundi( kontakttundide arv 166 ak/h ja iseseisev töö 34 ak/h) 

Hind: 2490 eurot

Õppe sisu

  1. Mina ja infoühiskond
    Enda põhjalik tutvustamine. Päevakajalised sündmused. Erineva info leidmine internetist, teatmeteostest jne. Sotsiaalmeedia. Massimeedia. Intervjueerimine ja intervjuu andmine. Info/internetisõltuvus. Erinevad ankeedid, küsitlused. Keelestiili valik.
  2. Haridus
    Haridus ja õpingud. Eesti haridussüsteem. Elukestev õpe. Kutseõpe. Õppimine välismaal. Veebiõpe. CV. Essee.
  3. Amet ja töö
    Karjääri planeerimine. Töötingimused. Tööülesannete kirjeldamine. Tööintervjuu. Koosolekud. Ettevõtlikkus. Tööstress. Erinevate dokumentide vormistamine. CV. Motivatsioonikiri. Vastuskiri. Äriplaan.
  4. Teenindus ja kaubandus. Tarbimine
    Reklaam. Inimeste mõjutamine. Tarbijakaitse. Internetikaubandus. Taaskasutus. Pangateenused. Järelepärimiskiri. Pretensioon. Dokumentatsiooni täitmine.
  5. Vaba aeg. Aktiivne puhkus. Kultuur
    Kultuur: film, teater, kontsert jm kultuuriüritused. Arvustus. Sport. Rekreatsioon. Maailmakultuur. Kultuuriline identiteet. Arutlus.
  6. Tervis ja eluviis
    Tervishoid. Tervisekontroll. E-tervis. Alternatiivmeditsiin. Allergiad. Elukvaliteet. Tööstress. Läbipõlemine. Harrastussport. Rekreatsioon. Test ja selle analüüs.
  7. Elukeskkond. Liiklus
    Keskkonnakaitse. Loodushoid. “ Teeme ära“ jt keskkonnaprojektid. Prügi. Ökotoit ja selle tootmine. Jätkusuutlik areng. Eesti tuntumad loodusobjektid ja vaatamisväärsused. Eesti linnud, loomad, taimed. Liiklus. Tunnistuse andmine. Seletuskiri.
  8. Inimestevahelised suhted. Tähtpäevad
    Isiksuse väljakujunemine, iseseisvumine. Abielu. Erinevad peretüübid. Peretraditsioonid. Kombed peres, tööl, eri kultuurides. Kihlumine, pulmad, pulmatraditsioonid, kooseluvormid. Rahvakalender. Keelestiili valik.
  9. Eluase ja kinnisvara
    Kodu otsimine ja ostmine. Pangalaen. Dokumentatsioon. Naabrivalve ja kodukaitse. Korteriühistu. Elukeskkond ja taristu. Elektriseadmed. Juhendid.
  10. Riik ja ühiskond. Avalikud asutused
    Riigikaitse. Poliitika, erakonnad, riigihaldus. Turvalisus, kuritegevus, riigikaitse. Sotsiaalsüsteem ja sotsiaaltoetused. Kodanikuaktiivsus ja ettevõtlikkus. Dokumentatsioon. Ametikirjad. Asjaajamine ametiasutustes. Tööga seotud info. Orienteerumine tööks vajalikes dokumentides. Riigieelarve ja valimised. Keelestiili valik. Kohtu- ja õigussüsteem
    Grammatika
  • Grammatika teemadeks on:
    nimisõna: käänded ainsuses ja mitmuses, ühildumine omadus-, arv- ja asesõnaga. I-mitmus. Antonüümid, sünonüümid, liitsõnad;
    • arvsõna põhi- ja järgarvsõnad, nende käänamine;
    • asesõna käänamine ja ühildumine nimisõnaga;
    • tegusõna pööramine olevikus, liht-, täis- ja enneminevikus. Rektsioon. Sihilised ja sihitud tegusõnad. Kõneviisid. Tegevusnimed. Tegusõna käändelised vormid; kesksõnad. Isikuline ja umbisikuline tegumood. Ühendtegusõnad;
    • ees- ja tagasõnad, kaassõnad;
    • muutumatud sõnad. Sidesõnad. Määrsõnade võrdlusastmed;
    • lauseehitus. Sõnajärg. Rind- ja põimlause. Lauselühendid;
    • küsisõnad.

Õpiväljundid

Koolituse õpitulemusena koolitatav:

  • saab aru pikematest tekstidest ja varjatud ning kaudselt esitatud seostest, saab aru kõigist teleprogrammidest ja filmidest;
    saab aru pikkadest ja keerulistest tekstidest, erialastest artiklitest, erinevatest tehnilistest juhenditest;
    oskab end väljendada ladusalt ja spontaanselt;
  • oskab avaldada oma mõtteid ja arvamusi;
  • oskab kasutada keelt paindlikult ja tulemuslikult erinevatel eesmärkidel:
  • oskab kirjutada selget, hästi liigendatud teksti ning esile tõsta olulisemat;
  • oskab kirjutada erinevaid ametikirju.

Õppemeetodid
Tundides kasutatakse aktiivõppe võtteid – suhtlus- ja probleemülesanded, rollimängud, infolüngaga ülesanded, paaris- ja rühmatöö, ajurünnak, loovülesanded; kommunikatiivseid ja ülesandepõhiseid meetodeid- õppija kasutab keeleõpet mingi kommunikatiivse eesmärgi saavutamiseks, nt probleemi lahendamiseks rühmatöös või elulise situatsiooni lahendamiseks rollimängus.

Iseseisva töö kirjeldus
Iseseisev töö sisaldab tundides käsitletud materjali harjutamist ja kasutamist. Õppijad saavad iga tunni lõpus vastava teemaga seotud harjutused või töölehed, mis on täitmiseks keelekeskkonnas või internetis. Iseseisev töö hõlmab sõnavara- ja grammatikaharjutusi, kuulamis-, rääkimis-, lugemis- ja kirjutamisoskuse arendamise ülesandeid vastavalt käsitletud teemadele ja õpiväljunditele

Õppematerjalid
Põhiõpik
– Kitsnik, M; Kingisepp, L. 2006. Avatud uksed. TEA.

Lisamaterjalid:
Eesti keele tasemetestid aadressil http://web.meis.ee/testest/

  • Erelt, M., Erelt, T., Ross, K. (2007). Eesti keele käsiraamat. Tallinn: Eesti Keele Sihtasutus.
  • Kasik, R. (2007). Sissejuhatus tekstiõpetusse. Tartu:Tartu Ülikooli Kirjastus.
  • Repnau, E. (2001). Eesti keel. Grammatika. Tallinn: ILO.
  • Maire Raadik “Väikesed tarbetekstid”, Eesti Keele Sihtasutus 2011.
  • Merike Kuhhi “Eesti ametikeel”, Ilo 2006.
  • ÕS 2016.
  • Tiiu Erelt “Eesti ortograafia”, Eesti Keele Sihtasutus 2005.
  • Veebipõhised keeletestid:

http://keeleabi.eki.ee/?leht=11
http://www.ut.ee/keeleweb2/
https://opetaja.edu.ee/ortograafia/

Keeleõppe alustamise tingimus
B2-tasemel eesti keele valdamine. Eelnev B2-taseme koolituse läbimine või B2-taseme keeleeksami sooritamine. Koolitatav on eelnevalt tutvunud keeleoskustasemete enesehindamise skaalaga ja läbinud suulise vestluse koolitajaga või sooritanud testi, mille läbimisel alustada õpinguid C1-taseme õppegrupis.

Õppekeskkonna kirjeldusvaata siit

Nõuded kursuse läbimiseks ja väljastatav dokument

Eduka läbimise eelduseks on osalemine kontaktõppes ja teostatud harjutusülesanded.
Koolituse eduka lõpetamise eelduseks peab olema omandatud õppekavas kirjeldatud õpiväljundid, osaletud konkreetse sündmuse läbiviimisel vähemalt 80% ulatuses, sooritatud praktilised tööd (harjutused) õppekeskkonnas vähemalt 80% ulatuses.

  • 80% kuni 100% õppekava läbinud koolitusel osalejale väljastatakse tunnistus;
  • alla 80% õppekava läbinud koolitusel osalejale väljastatakse tõend koolitusel osaletud kontaktõppe tundide arvuga

Tunnistus on vastavuses Euroopa keeleõppe raamdokumendi (Originaal: Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching and assessment. Council of Europe 2001) keeleoskustasemete kirjeldusele.

Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Koolitusi viivad läbi eesti filoloogi või eesti keele kui võõrkeele õpetaja kvalifikatsiooniga, erialase või varasema täiskasvanute õpetamise kogemusega koolitajad.

Õppekava kinnitamise aeg: 10.11.2019